26.11.2019

Apurahat taas haussa - lue Samin vinkit!


Tiesitkö että Tampereen Mainosyhdistyksen säätiön apurahoja voi hakea nyt myös seminaareihin, lyhyisiin koulutuksiin ja opintomatkoihin? Kun itse kuulin tästä, päätin välittömästi hakea apurahaa päästäkseni Euroopan suurimpaan teknologiakonferenssiin Web Summitiin, Lissaboniin.

Sain itse reissusta valtavasti inspiraatiota, uusia ideoita ja uudenlaista motivaatiota töiden tekemiseen. Lisäksi reissussa ollessa pystyi hyvin vertaaman omaa työtään objektiivisesti kansainväliseen tekemiseen. Itse asiassa huomasin, että työ on hyvinkin samanlaista ympäri maailmaa, maailman trendit ovat vain hieman edellä Suomea.

Tässä muutamia omakohtaisia vinkkejä hakuprosessista:

  1. Etsi seminaari ja tapahtuma, johon ehdottomasti haluat päästä ja josta koet olevan hyötyä sekä itsellesi, yrityksellesi sekä myös koko Tampereen mainosalalle. Näin voit perustella matkasi säätiölle paremmin.
  2. Kannattaa valita tapahtuma, jossa on hyviä puhujia, työpajoja sekä ennen kaikkea itseä kiinnostavaa asiaa. Pelkille messuille ei kannata Suomesta lähteä, koska ne ovat suunnilleen samanlaisia ympäri maailmaa.
  3. Kannattaa miettiä, paljonko pystyy itse investoimaan tapahtumaan rahaa, koska apurahaa ei yleensä saa koko budjetille. Laske tapahtuman kokonaisbudjettiin mukaan lukien liput, lennot ja majoitus. 
  4. Ole hyvissä ajoin liikkellä. Useimmissa tapahtumissa on Early Bird-lippuja, jotka voivat olla alle puolet lippujen hinnasta. Samoin majoituksessa ja lennoissa säästää, mitä aikaisemmin tietää.
  5. Juttele suunnitelmistasi työnantajasi kanssa hyvissä ajoin. Usein tapahtumat ovat viikolla, joten sinun täytyy olla pois töistä. On tärkeää, että työt saadaan hoidettua poissaolosi aikana.
  6. Mieti milloin apurahaa kannattaa hakea. Apurahojen hakuaika on aina kunkin vuoden keväällä 31.05. ja syksyllä 05.12.
  7. Varaa hakemuksen täyttämiseen hyvin aikaa. Vaikka se näyttää yksinkertaiselta, kannattaa perusteluihin käyttää aikaa. Kannattaa perusteluihin miettiä ideoita, miten aiot hyödyttää myös muita mainonnan tekijöitä.


Käy lukemassa omista kokemuksistani Web Summitissa:

Web Summit 1. päivä
https://crue.fi/blogi/web-summit-1-paiva-snowden-vs-huawei

Web Summit 2. päivä
https://crue.fi/blogi/web-summit-2-paiva-olemmeko-kusessa-vai-pelastuuko-maailma

Web Summit 3. päivä
https://crue.fi/blogi/web-summit-3-paiva-nopeita-autoja-ja-kalliita-lenkkareita

Web Summit 4. päivä
https://crue.fi/blogi/web-summit-4-paiva-burger-on-kuningas-ja-eu-pistaa-jauhot-suuhun

Sitten vaan hakemusta täyttämään! https://mainossaatio.fi/apuraha

Jos haluat jutella aiheesta tai saada hakuvinkkejä, kerron mielelläni lisää:

Sami Nieminen
Luova johtaja, osakas
sami.nieminen(ät)crue.fi
044 580 1834