Luovuutta, ammattitaitoa ja yhteisöllisyyttä jo vuodesta 1951
Tampereen Mainosyhdistys syntyi 1951 verkostoimaan alan ammattilaisia. Kun yhdistyksen toiminta päättyi, sen perintö jatkoi elämäänsä Säätiönä, joka tukee edelleen alueen markkinointiviestinnän osaamisen kehitystä.
Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiö (myöh. Säätiö) on itsenäinen ja riippumaton organisaatio. Alkuperäinen Tampereen Mainosyhdistys toimi vuosikymmenten ajan yhteisenä foorumina alueen mainosalan ammattilaisille, tarjoten verkostoja, virkistystä ja tukea alan kehittämiseen.
Kun yhdistyksen toiminta hiipui vuosituhannen vaihteessa, sen varat ja perintö päätettiin ohjata pysyväksi tueksi markkinointiviestinnän osaamiselle. Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiö aloitti toimintansa nykyisessä muodossaan keväällä 2000.
Vahvistamme alan osaamista ja kilpailukykyä koko Pirkanmaalla
Tänä päivänä säätiön ydintehtävä on tukea pirkanmaalaisten markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoiden ja opiskelijoiden ammatillista kehittymistä.
Säätiön apurahat ja tapahtumat tukevat paitsi yksittäisten osaajien myös koko alueen yritysten kilpailukykyä ja houkuttelevuutta.
Sijoitamme tänään, jotta osaaminen kasvaa myös huomenna
Säätiön toiminta perustuu sen omistamien sijoitusten tuottoon. Sijoitustoiminnan tehtävä on huolehtia säätiön sijoitusvarallisuudesta siten, että säätiön sääntöjen mukainen toiminta toteutuu ja on vakaata pitkälle tulevaisuuteen.
Säätiön varallisuus koostuu pääosin pörssiosakkeista ja rahastoista, joiden käytöstä ja hallinnasta vastaa Säätiön hallitus. Ulkopuolinen varainhoitoyhtiö huolehtii osakesalkun ylläpidosta.